Cesar Therapie
Oefentherapie Cesar
Logo-slaaptherapie-foto

slaaptherapie-foto

Slecht geslapen

 

 

 

Slaapoefentherapie in Kampen

Alleen individuele behandeling en begeleiding.

Vergoeding door uw zorgverzekeraar valt binnen het aanvullend pakket.

Contactformulier

Bellen, app of sms: 06-29199867 naar Marian Koster.

Waarom Slaapoefentherapie?

Slaapoefentherapie kan helpen als slapen niet meer vanzelfsprekend is.

Iedereen heeft wel eens een nacht waarbij het slapen niet optimaal is. Dit heeft niet direct gevolgen voor de gezondheid. Een langere tijd slecht slapen heeft soms wel gevolgen. Denk dan aan vermoeidheid en beperkingen in het functioneren overdag. Op den duur kan slecht slapen emotioneel ook gevolgen hebben met verschijnselen als meer angst, boosheid en verdriet. Ook de bezorgdheid over het slapen wordt steeds groter.

De slaapoefentherapeut kan helpen om de vicieuze cirkel te doorbreken met praktische tips en oefeningen. Hierdoor krijgt u weer grip op de slaap. Met als gevolg weer lekker slapen en fit opstaan.

Slapen doen we ongeveer een derde deel van ons leven. We hebben onze slaap nodig voor onze stofwisseling en om onze afweer te versterken. Het lichaam en de geest worden er sterker van. Een gezonde slaap beïnvloedt het concentratievermogen en de dagelijkse prestaties positief.

Een slaapprobleem is een 24-uursprobleem.

Pijn, spanningen, drukte, verveling, leegte, ongemakken, zorgen en angsten leiden bij zo`n 20 tot 30% van de Nederlanders tot slaapproblemen. De dag beïnvloedt de nacht en een slechte nacht heeft invloed op de dag. Een slaapprobleem is daardoor een 24-uurs probleem.

Bij welke slaapproblemen helpt de oefentherapeut?

• Moeite met inslapen.

• Regelmatig wakker worden uit de slaap.

• Moeite om `s nachts weer in te slapen na het wakker worden.

• Vroeg wakker en dan niet meer kunnen inslapen.

• Niet voldoende uitgerust na de slaap.

• Overmatige slaperigheid en moeheid overdag.

• Door rug-, schouder- of nekpijn problemen bij slapen.

De aanpak van een slaapoefentherapeut:

• Het oefenen van ontspannings- en ademhalingsoefeningen om mentaal en fysiek tot rust te komen en hiermee het slaapcentrum in de diepe hersenen in slaap te sussen.

• Inzichten krijgen hoe slaapgedrag, voeding en lichaamsbeweging elkaar beïnvloeden.

• Aandacht oefeningen en adviezen om het piekeren in de nacht te verminderen

• Adviezen die gezond slaapgedrag bevorderen. Slaaphygiëne.

• Het doorbreken van de vicieuze cirkel, waardoor rustiger omgaan met de gevolgen van de slaapproblemen, waardoor stress vermindert voor het slapen gaan.

Voor meer informatie over de slaapoefentherapie: slaapoefentherapie.nl